F-35 – Παρακολούθηση Προόδου

Όπως έχουμε πει, η απόκτηση του F-35 από την Τουρκική Αεροπορία αποτελεί μία μείζονα εξέλιξη στο ελληνο-τουρκικό εξοπλιστικόή ισοζύγιο, και ως εκ τούτου χρήζει στενής παρακολούθησης. Αυτό, με τη σειρά του, σημαίνει κάτ΄αρχάς στενή παρακολούθηση του προγράμματος ανάπτυξη του α/φους από την ανάδοχη εταιρεία και το αμερικανικό υπουργείο αμύνης.

Όπως έχει εξηγηθεί σε προηγούμενες αναρτήσεις, ο χρόνος αποτελεί μία βασική παράμετρο της αξιολόγησης της απειλής του F-35, και αυτό επειδή το αεροσκάφος διεξάγει έναν αγώνα δρόμου έναντι των αναπτυσσομένων αισθητήρων που σταδιακά αμβλύνουν ή εξουδετερώνουν το βασικό επιχειρησιακό πλεονέκτημα του αεροσκάφους, αυτό του χαμηλού ίχνους. Υπό την έννοια αυτή, το F-35 αντιμετωπίζει οξύτατο πρόβλημα, όπως έχει αναλυτικά εκτεθεί.

Εξ αιτίας της υπερβολικής καθυστέρησης στην ανάπτυξη του αεροσκάφους, η κατασκευάστρια εταιρεία, σε συνεργασία με το Διακλαδικό Γραφείο Προγράμματος του Πενταγώνου επιδιώκουν να δώσουν την εντύπωση μεγαλύτερης προόδου απ΄αυτήν που έχει επιτευχθεί, μεταρχόμενοι διάφορα μέσα. Αυτά επισημάνθηκαν ήδη σε προηγούμενη ανάρτηση.

Ένα χαρακτηριστικό τέτοιο μέσον υπήρξε ο σχεδιασμός της επίτευξης Αρχικής Επιχειρησιακής Ικανότητας (Initial Operational Capability) στο τέλος του Α’ εξάμηνο του 2015 για την έκδοση F-35B. Όπως εκτέθηκε σε προηγούμενη ανάλυση, ο σχεδιασμός αυτός επικρίθηκε έντονα από το Γραφείο Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολόγησης που είναι το αρμόδιο όργανο του Πενταγώνου, γιατί θεωρήθηκε κατ΄ουσίαν «εικονικός», αφού για να επιτευχθεί σχεδιάστηκε η εξαίρεση μεγάλου αριθμού ελέγχων από τις δοκιμές που θα πιστοποιούσαν την «Αρχική Επιχειρησιακή Ικανότητα».

Πρόσφατα, στις 17 Σεπτεμβρίου, διέρρευσε το Υπόμνημα που συνέταξε το Γραφείο Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολόγησης, μετά από την «Επιχειρησιακή Δοκιμή 1» (OT-1) και που υπέβαλε στην πολιτική ηγεσία του Πενταγώνου.

Παρατίθενται δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα, από την αρχή και το τέλος του Υπομνήματος, όπου φαίνεται η θέση του Γραφείου σχετικά με την κήρυξη της Αρχικής Επιχειρησιακής Ικανότητας:

F-35B_IOC_Testing

 

F-35B_IOC_Testing_b

 

Δεν υπογραμμίζονται τα σημεία που δεν ενδιαφέρουν ιδιαίτερα την ελληνική πλευρά, αφού αφορούν  θέματα ενσωμάτωσης του F-35 στο περιβάλλον λειτουργίας αεροπλανοφόρων.

Όλη η έκθεση είναι διαθέσιμη εδώ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s